Kayıtlar

Her eve lazım terminal komutları

Resim
Her eve lazım terminal komutları Bu yazımızda sizin için her zaman lazım olacağını düşünmediğim komutları ekleyeceğim bu yazıma. Tabi ki her zaman lazım olmaması problem değil çünkü lazım olduğunda direkt ulaşabiliyor olmanız çok hoş olacak ondan eminim. Hele ki benim baya işime yaradıkları kesin. Böyle bir içerik fikri işteyken geldi aklıma. Olayımız daha hızlı terminal komutlarımıza ulaşabilmek. Hadi şimdi başlayalım daha çok iş var. 1. find ~</Document> -iname *<name>*.txt Bu yukarıda gördüğünüz komut ile bilgisayarda herhangi bir arama yapabilirsiniz. Buna ihtiyaç olmadığını düşünüyorsanız minik bir örnek olarak büyük projeleri verebilirim. Herhangi bir hata aldığınızda size şu dosyada bu yok dediğinde onun nerede olduğunu asla bilemeyebilirsiniz. Bunun sayesinde aradığınız her ne ise direkt olarak nerelerde bu var sizin karşınıza seriyor. Tabi ki sudo ile yapmanız gerekebilir. İlk başta fınd diyerek başlıyoruz ve aramak istediğimiz yeri belirtiyoruz. Tabi isterseniz ...

Insertion Sort Nedir?

Resim
Insertion Sort Nedir? Genelde kart oyunları gibi sıralama gerektiren oyunlarda insanlar elindeki kartları sıralamak için farkında olmadan bu algoritmayı uygulamaktadır. Karmaşıklığı N^2 olduğu için verimlilik konusunda biraz düşündürücü olan bu algoritma nasıl çalışır hep beraber bakalım. 1. Verilen dizinin insertion sort aşamaları Birinci dizi:  [22, 27, 16, 2, 18, 6] [22, 27, 16, 2, 18, 6] [16, 22, 27, 2, 18, 6] [2, 16, 22, 27, 18, 6] [2, 16, 18, 22, 27, 6] [2, 6, 16, 18, 22, 27] 2. Big-O gösterimi ve time complexity Worst case:  En kötü durumda diziyi komple sıralamak gerekmektedir çünkü dizi tam tersi sırada verilmiştir. İlk basamakta 1 tane işlem yapılır yani ilk elemanla ikincinin yeri değiştirilir. İkinci basamakta ise 2. ve 3.elemanın yerini değiştirdikten sonra 1. ve 2. elemanın yeri değiştirilir yani 2 işlem yapılmış olur. Bu şekilde devam edildiğinde 1+2+3+4+...+n-1 = (n*(n-1))/2 bu da n^2 eşitliğine denktir. Burada big-o gösterimi ise O(n^2) olmaktadır. Best case: ...

FLASK ile Denemeler - 1

Resim
  FLASK ile Denemeler - 1 Bu yazımızda Python dilinin Flask Framework'u ile deneme yapacağız. Tabi Flask hakkında bilgisi olmayan arkadaşlarımız olabilir. Bunun için onlara bir kaynak olarak şu  Flask  linkine yönlendirelim. Bu linkteki kaynakta Flask nasıl kurulur, basit anlamda ilk flask uygulaması nasıl yapılır ve django ile farklar nelerdir gibi sorulara cevap bulabilirsiniz. Şimdi bu yazımızda da ilk başlangıcı yapmaktayız tabi ki ama biraz daha detaya gireceğimizden dolayı ilk olarak o linki incelemenizde fayda olabilir. Şimdi ilk başlangıcı yapanlar ile biz ne yapacağız ona bakalım. İlk olarak bir tane app.py dosyası oluşturacağız ve templates klasörü içerisinde index.html ve about.html arayüz dosyalarını oluşturacağız. App.py ile flask sistemimizi çalıştıracağız ve kullanıcıdan gelen istekler ile birlikte nasıl ve nereye yönlendirme yapacağımızı söyleyeceğiz. Index.html bizim anasayfamız olacaktır ve about.html sayfası da bizim ikinci sayfamız olacaktır. Hadi kod ...

SQLITE3 Kütüphanesi ve Python ile Denemeler - 1

Resim
SQLITE3 Kütüphanesi ve Python ile Denemeler - 1 Selamlar, bu yazımızda SQLite3 ile çalışmalar yapmaktayız. İlk başta veri tabanımızda bir tane tablo oluşturacağız, devamında veri girişi yapacağız ve en sonunda isme göre silme işlemini tamamlayacağız. Bunların hepsinin kaynak kodlarını ve çıktı görsellerini aşağıdan bulabilirsiniz.

Arduino ile IR Kumanda Çalışması

Resim
  Arduino ile IR Kumanda Çalışması Herkese selamlar. Bu sefer IR Kumanda Kontrolü ile Arduino'muzu beraber kullanmayı denedik. Uzaktan kontrol ederek 16x2 görüntü ekranında son basılan butonun ismini bastırdığımız örnek çalışmamıza hoşgeldiniz. İlk başta kaynak kodunu sizlerle paylaşayım, devamında Youtube videosu ile nasıl çalıştığını inceleyelim.  Kod //kutuphaneler #include <Wire.h> //I2C haberleşmesi için kütüphane #include <LiquidCrystal_I2C.h> // Lcd için kütüphane #include <IRremote.h> //kumanda için kütüphane //pin girisi int RECV_PIN = 2 ; //burada birkac islem IRrecv irrecv ( RECV_PIN ); decode_results results; String x = "" ; //Kablolama: SDA pini A4'e ve SCL pini A5'e bağlanır. // I2C üzerinden LCD'ye bağlanın, varsayılan adres 0x27 (A0-A2 jumperlı değil) LiquidCrystal_I2C lcd = LiquidCrystal_I2C ( 0x27 , 16 , 2 ); void setup (){ Serial . begin ( 9600 ); irrecv . enableIRIn (); // Alıcıyı başlat // LCD'yi başla...

30 yılı deviren bir işletim sistemi: Linux

Resim
30 yılı deviren bir işletim sistemi: Linux 25 Ağustos 1991 yılında ilk olarak ortaya çıkan Linux işletim sisteminin hikayesiyle karşınızdayım bu sefer. Hadi hep beraber nasıl başladığını inceleyelim. Linux ilk olarak 1991 yılında Linus Torvalds tarafından tek başına yapılmaya başlanmıştır. Buradaki amacı ücretsiz ve yeni kernel işletim sistemini üretmektir. Başladığı günden bu yana gittikçe gelişen bu açık kaynak işletim sisteminin 2018 yılındaki verilerine göre - yorumlar hariç - yaklaşık 24 milyon koddan oluştuğu bilgisi bulunmaktadır.  Bilgisayar Mühendisliği üzerine Helsinki Üniversitesinde eğitim alan Linus Torvalds, bu eğitimi sırasında ileride Linux kernel olarak tanıyacağımız proje üzerinde çalışmaya başlar. Bu programı özellikle kullandığı donanıma özel ve işletim sisteminden bağımsız olarak geliştirir. Buradaki amacı yeni bilgisayarının fonksiyonlarını 80386 işlemcisi ile kullanmaktı. Bu proje sonunda bir işletim sistemi çekirdeği yazmaya başlamış oldu. 25 Ağust...

JAVA Swing ile Butonlara Giriş

Resim
JAVA Swing ile Butonlara Giriş  Arkadaşlar selamlar, bu yazımızda sizlerinde projenizde kullanabileceğiniz mini buton tıklama uygulaması yapmış bulunmaktayız. Bu kodumuzda JAVA Swing ile basit bir şekilde buton nasıl eklenir, nasıl buton dinlenir ve kullanıcı tarafından yazılan yazı nasıl çekilir onları bulacaksınız. İsterseniz hemen kodumuza geçelim. JavaApplication1.java package javaapplication1; /** * * @author mehmetfarukgul */ import javax.swing.*; import java.awt.*; import java.awt.event.*; public class JavaAplication1 { public static void main ( String [] args ) { //sayfayi olusturuyoruz burada JFrame f = new JFrame ( "mfgstudio Example" ); //yazi yazma ve normal yazi yerini ekliyoruz final TextField tf = new TextField (); final JLabel lb = new JLabel ( "" ); f . add (lb); tf . setBounds ( 120 , 120 , 150 , 20 ); lb . setBounds ( 120 , 160 , 150 , 20 ); ...