Kayıtlar

Assembly Dili ile Ekranda Üçgen Çizdirme

Resim
Assembly Dili ile Ekranda Üçgen Çizdirme      Herkese selamlar, bu yazımızda Assembly dili ile ekrana üçgen çizdireceğiz. Bir önceki yazıya ek olarak cmp, jle ve call vb. komutları kullanıyoruz bu kodumuzda.     İlk başta ekranı temizlemek için gerekli olan kodu yazmamız gerekiyordu ekranın temiz olması için, o yazıldı. Devamında ekranda cursorda satır ve sütunda yer değişimi yapma olayı çözüldü, gerisi de kod içeriğinde mevcuttur.  Bu arada assembly dilini DOSBOX kullanarak çalıştırmaktayım, aşağıda görselde görebilirsiniz bunu. Şimdi kodlama kısmına geçelim. .model small .data yildiz db '*' , '$' isim db 'made by m.faruk gul' , '$' blog db 'mfgstudiosblog' , '$' ;burada verileri saklayacagiz .code mov ax ,@ data mov ds , ax mov ax , 3 ;ekranı temizlemek için kullanıyoruz int 10h    ;her işlemin sonunda olmalı diyebiliriz ;koda giris yapalim MOV DH , 7 MOV DL , 38 sag : MOV AH , 02H MOV BH , 00 ADD DH , 1 ;

Bilgisayar Mühendisliği Bölümü Zorlukları? Nedir? Öğrencilik Dönemi? vs.

Resim
Bilgisayar Mühendisliği Bölümü Zorlukları? Nedir? Öğrencilik Dönemi? vs. Bu sefer sizler için bir video çektik. Bilgisayar mühendisliği öğrencisi olarak merak edilen soruları bildiğim ölçüde cevaplamaya çalıştım. Güzel bir video olduğunu düşünüyorum :) Video hakkında Bu videoda Bursa Uludağ Üniversitesi Bilgisayar Mühendisliğinde okuyan birine Bilgisayar Mühendisliği hakkında sorular sorduk. Umarım bu videoda Bilgisayar Mühendisliği hakkında aklınızda sorulara cevap bulabilmişsinizdir. Bilgisayar Mühendisliği hakkında aklınıza daha fazla soru gelirse yorumlara yazabilirsiniz. Eğer videoyu beğendiyseniz beğenmeyi ve paylaşmayı unutmayın, kendinize çok iyi bakın bir sonraki videoda görüşmek üzere :) Görüntü kalitesi için de özür diliyorum, biliyorsunuz hepimiz şuanda bir pandemi süreci içerisindeyiz ve bu videoyu böyle çekmek durumunda kaldık. Anlayışınız için teşekkürler :) Mehmet Faruk Gül Instagram: @mfgstudiosblog Sorular 00:20 Bilgisayar Mühendisliği zor mu? 02:07 Bilgisayar Mü

Assembly Dilinde İki Basamaklı İki Sayının Toplanması

Resim
Assembly Dilinde İki Basamaklı İki Sayının Toplanması Bu yazımızda bir tane Assembly kodu denemesi yapıyoruz. Makine diline en yakın kod olan bu dil ile kod yazma işlemi zorlayıcı ve vakit alıcı olduğundan daha yüksek seviyeli diller kullanmaktayız günlük hayatımızda ama yine de 'Ne kadar zor olabilir ki?' diyenler için iki basamaklı iki sayının toplamını yapan programı kendimde deneyerek açıklamaya çalıştım. Tabi ki normal bir Python dilinden daha detaylı bir şekilde olacağı açıktır ama altta yapmış olacağımız assembly programının python versiyonunu gösterelim, öyle devam edelim. Aradaki farkı daha güzel anlamış oluruz diye düşünüyorum böylelikle. Python Kodu x = int(input('ilk sayiyi giriniz: ')) y = int(input('ikinci sayiyi giriniz: ')) c = x+y print(c) Çıktısı Assembly Kodu ;IKI SAYIYI TOPLAMA UYGULAMASI ;ONEMLI NOT >>> ;>>> Iki basamakli iki sayinin toplami yapilabilmektedir sadece. .model small .stack 10 ;burasi baslangicta duracak. .da

Python Dilinde Yazıyı Karmaşıklaştırma

Resim
Python Dilinde Yazıyı Karmaşıklaştırma Merhabalar yazılım meraklıları, Bu yazımızda sizlerle basit anlamda şifreleme yöntemini anlatan iki birbiriyle bağlantılı kodu paylaşacağım. Bu anlatımı harflerin vs. bilgisayar tarafından tanındığı ASCII numaraları sayesinde yapacağım. ASCII demişken bu nedir? bize neden katkı sağlayacak ilk başta onlara bakalım. ASCII Nedir? Klavyede yazabileceğimiz ve görebildiğimiz bir çok karakter bulunmaktadır. Bunları biz günlük yaşamımızda, ödevlerimizde, projelerimizde, işte vs. kullanmaktayız. Bizler tarafından bilinen karakterlerdir bunlar. Ama bunu biz anlarız böyle, bilgisayar bu karakterin aslında böyle bir şey olduğundan habersizdir. Örneğin bir bilgisayar ''A'' karakterinin ne anlama geldiğini bilemez bu karakteri bilgisayar içinde ikili basamak dizisiyle temsil edilir. Bu karakterlerin her biri 8 bitlik dizi kodlarına ayrılmıştır. Bu tablomuzu üstte görebilirsiniz. İşte bu tabloda gördükleriniz üzerinden bir yazıyı apayrı bir çıktı

Swift İle Başlangıç Düzeyi Denemeler

Resim
Swift İle Başlangıç Düzeyi Denemeler Evet arkadaşlar, Swift diline yeni başladım ve aldığım eğitim kursunda benim öğrenebildiğim swift syntax'ına baktım. Genel olarak basit kodları ele aldım bu yazımda, sonrasında birkaç algoritma ve proje denemesi yapabiliriz. (Not; Genel olarak Python diline benzemektedir, zaten kodlara göz atarken görebileceksiniz bunu) İlk kodumuzdan başlayalım. ~~~~~~~~ import  Cocoa var   name  =  "mfgsio" //burada ilk ismimizi boyle giriyoruz //istersek altta ki gibi ne oldugunu belirtebiliriz //var name:String = "mfgsio" << if   name . count> 10  {  //burada if dongusunun nasil kullanildigini gorebilirsiniz      print ( "big name" ) }  else   if   name . count> 5 {      print ( "medium name" ) }  else {      print ( "short name" ) } Bunun çıktısı  medium  olarak görünecektir tabi ki. ~~~~~~~~ import Cocoa var name = "mfgstudio" switch name . count { //Bu yöntem sayesinde de bir önc

Otonom Çalışmaları İçin Yaptığım Araştırmalar

Resim
Otonom Çalışmaları İçin Yaptığım Araştırmalar Bu linklerden otonom çalışması için 2018 yılında yaptığım araştırmalar sonucu oluşturmuş olduğum pdf dosyalarını bulabilirsiniz. Bunlar eksik yada yanlış olabilir, sadece az da olsa bilgilendirme amacı taşımaktadır. İyi çalışmalar dilerim. Lane Detection için link RP Lidar için link Keras için link HAAR Cascade ile Nesne Tespiti  için link IMU için link

Python Dilinde Tahmin Oyunu

Resim
Python Dilinde Tahmin Oyunu Bu yazımızda python diline yeni başlayanlar için minik bir örnek olacaktır. Bu örneği algoritma mantığını yeni öğrenen arkadaşlarla beraber denemiştik ve basit ve eğlenceli olduğunu söylediler. Sizlerinde kolaylıkla anlayabileceğiniz basit python dilinde tahmin oyunumuzun kodunu bu yazımızda gösteriyoruz. ||||| Kodun kendisine geçelim  > > > import random print ( "random fonksiyonunu kullanarak oyun yazacagiz" ) print ( "Oyunda amacimiz programin random bir deger uretmesi ve bizim bilmeye calismamiz" ) print ( " \n Oyunumuz Basliyor" ) def gout (): print ( "Gorusuruzz" ) exit () def goto () : asd = random. randint ( 1 , 10 ) i = 1 #random deger atamasi yaptik f = 1 print ( " \n 1 ile 10 arasinda rastgele sayi belirlendi \n 3 hakkiniz var bulmak icin!!" ) for i in range ( 1 , 4 ): print ( str (f) + ".ci hakkiniz" ) f += 1 giris = inpu