Playspin Uygulaması (Flutter ile)

Playspin Uygulaması (Flutter ile)

Merhabalar arkadaşlar, bu sefer karşınızda Flutter ile yapılmış bir uygulama ile karşınızdayım. Bu uygulama ile tek zar, çift zar gibi random değerler üretebiliyorsunuz. Sade bir kullanımı olan uygulama olarak kaynak kodunu github'ta paylaşmış bulunmaktayım. Uygulamanın nasıl çalıştığını gösteren videoyu, kaynak kod ve apk linkini aşağıdan bulabilirsiniz. 

Video

Şimdi ilk başta videomuzu görelim, bakalım uygulamamız nasıl çalışıyormuş.


Kod (main.dart)

Şimdi main kodumuzu burada paylaşalım ve neler yaptığımızı görelim. Gerekli açıklamaları yorum satırlarına ekledim.
import 'package:flutter/material.dart';
import 'dart:math';
//burad kutuphanelerimiz cagiriyoruz.

String dropdownValue = 'Tek Zar';
String dropdownValueOld = 'Tek Zar';
String producedValue = "Bekleniyor!";
//bunlar kullanacagimiz degiskenlerimiz.

void main() {
runApp(MyApp()); //buradan projemizi baslatiyoruz.
}

class MyApp extends StatelessWidget{

final _messangerKey = GlobalKey<ScaffoldMessengerState>();

@override
Widget build(BuildContext context) {
return MaterialApp(
scaffoldMessengerKey: _messangerKey,

home: Scaffold( //ekranin tumunu kapliyor bu
appBar: AppBar( //baslik kismi burasi
backgroundColor: Colors.blueGrey,
centerTitle: true,
title: Text("Playspin"),
),
body: AnaEkran(), // burada ekranda olacaklari bir fonksiyona aldik.
floatingActionButton: FloatingActionButton(
onPressed: () { //bu buton sayesinde ekranda bilgirim nasil gosterilir onu goruyoruz.
_messangerKey.currentState!.showSnackBar(SnackBar(
content: Text('Bu uygulama mfgstudio tarafından yazılmıştır.\nDaha fazlası için mfgstudiosblog.com\'a bekleriz.',
style: TextStyle(fontSize: 20, color: Colors.blueGrey))));
},
backgroundColor: Colors.blueGrey,
child: const Icon(Icons.info),
),
)
);
}
}

class AnaEkran extends StatefulWidget {
const AnaEkran({Key? key}) : super(key: key);

@override
_AnaEkranState createState() => _AnaEkranState();
}

class _AnaEkranState extends State<AnaEkran> {

@override
Widget build(BuildContext context) {
final ButtonStyle style = ElevatedButton.styleFrom(textStyle: const TextStyle(fontSize: 20));

return Center(
child: Column(
mainAxisAlignment: MainAxisAlignment.center,
children: <Widget>[
Padding( //secim yap dedigimiz yer
padding: const EdgeInsets.all(16.0),
child: Text("Tür seçimi yapın:", style: TextStyle(fontSize: 12),),
),
DropdownButton<String>(
value: dropdownValue,
icon: const Icon(Icons.arrow_downward),
elevation: 16,
style: const TextStyle(color: Colors.blueGrey, fontSize: 24,),
underline: Container(
height: 2,
width: 7,
color: Colors.blueGrey,
),
onChanged: (String? newValue) {
setState(() {
dropdownValue = newValue!;
});
},
items: <String>['Tek Zar', 'Çift Zar', 'Türkçe Alfabe', 'İngilizce Alfabe', '1-10', '1-50', '1-100']
.map<DropdownMenuItem<String>>((String value) {
return DropdownMenuItem<String>( //burada secim yaptiriyoruz dropdown'dan
value: value,
child: Text(value),
);
}).toList(),
),
const SizedBox(height: 100), //bosluk birakiyoruz araya.
Padding(
padding: const EdgeInsets.all(1.0), //burada en son uretilen degerin ne ile alakali oldugunu gosteriyoruz.
child: Text("$dropdownValueOld seçimi için üretilen değer:", style: TextStyle(fontSize: 16, color: Colors.blueGrey),),
),
Padding( //burasi uretilen degerimizin gosterilen kismi
padding: const EdgeInsets.all(1.0),
child: Text("< $producedValue >", style: TextStyle(fontSize: 64, color: Colors.blueGrey),),
),
const SizedBox(height: 100), //araya bosluk
Padding(
padding: const EdgeInsets.all(8.0),
child: ElevatedButton(
style: ButtonStyle( //bu buton ile yapacagiz tum islemleri
minimumSize: MaterialStateProperty.all(const Size(250, 60)),
textStyle: MaterialStateProperty.all(
const TextStyle(fontSize: 20,),
),
shape: MaterialStateProperty.all(
RoundedRectangleBorder(
borderRadius: BorderRadius.circular(10),
),
),
),
onPressed: () {
setState(() {
dropdownValueOld = dropdownValue;
//burada yaptigi secime gore ekrana farkli deger gonderecegiz.
if (dropdownValue == "Tek Zar") {
producedValue = (Random().nextInt(6) + 1).toString();
}
else if (dropdownValue == "Çift Zar") {
int zar1 = Random().nextInt(6) + 1;
int zar2 = Random().nextInt(6) + 1;
String sonuc = "$zar1 > < $zar2";
producedValue = sonuc;
}
else if (dropdownValue == "Türkçe Alfabe"){
var turkishAlphabet = ['A','B','C','Ç','D','E','F','G','Ğ','H','I','İ','J','K','L','M','N','O','Ö','P','R','S','Ş','T','U','Ü','V','Y','Z'];
int rand = Random().nextInt(turkishAlphabet.length-1);
producedValue = turkishAlphabet[rand];
}
else if (dropdownValue == "İngilizce Alfabe"){
var englishAlphabet = ['A','B','C','D','E','F','G','H','I','J','K','L','M','N','O','P','Q','R','S','T','U','V','W','X','Y','Z'];
int rand = Random().nextInt(englishAlphabet.length-1);
producedValue = englishAlphabet[rand];
}
else if (dropdownValue == "1-10") {
producedValue = (Random().nextInt(10) + 1).toString();
}
else if (dropdownValue == "1-50") {
producedValue = (Random().nextInt(50) + 1).toString();
}
else if (dropdownValue == "1-100") {
producedValue = (Random().nextInt(100) + 1).toString();
}
//genel olarak basit zaten anlatacak bisey bulamadim iceride.
});
},
child: const Text('Yeni değer üret!'), //buton ismi de boyle.
),
),
],
),
);
}
}
Üstte main kodunu görmüş olduğunuz uygulamanın kaynak kodlarının tamamını paylaşalım şimdi sizinle.

Kaynak Kod

Github: https://github.com/Mastechnology/playspin-app.git

Apk indirme linki: İNDİR


Daha farklı uygulamalar ile görüşmek dileğiyle iyi çalışmalar dilerim.



Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Python ile Turtle Kütüphanesiyle Çizim Denemesi 2

Girdimize en yakın palindrom değeri bulan program (Python3 ile)

Python ile Yazıyı Piramit Gibi Çizdirme